KUBUTECH911_PL Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 Problem: Ograniczenie prędkości do 20 km/h na każdym przejeździe Scenariusz: Tutorial 34WE oraz Sędziszów - KWK Staszic Pojazd: 22WE oraz E6ACTa Opis: Cześć, podczas jazdy w scenariuszu Tutorial 34WE, po wyjeździe z Ząbkowic praktycznie każdy przejazd kategorii A lub B jest niezabezpieczony, przez co przy każdym przejeździe wprowadzone jest ograniczenie prędkości do 20 km/h. Co więcej, podczas przejazdu przez przejazdy kategorii C, D itd. także pojawia się ograniczenie prędkości do 20 km/h. W ramach weryfikacji uruchomiłem też scenariusz z Sędziszowa do KWK Staszic i w tym scenariuszu także wystąpiła ta sama przypadłość. Materiał video: https://youtu.be/i7gD7RZ4OHY?t=514 | https://youtu.be/i7gD7RZ4OHY?t=2204 SimRail_log_2023-01-13_19-05-46.txt 1 1
SIMRAIL Team Admin BOT Posted January 13, 2023 SIMRAIL Team Posted January 13, 2023 Thank you for reporting this issue! Internal ticket number: #1304 Dziękujemy za zgłoszenie tego problemu! Wewnętrzny numer zgłoszenia: #1304
SIMRAIL Team GoppelPL Posted January 13, 2023 SIMRAIL Team Posted January 13, 2023 Problem występuje również na większości przejazdów w scenariuszu EIP 4500. Namierzyłem też dwa przejazdy, na których ToP świeci na pomarańczowo, przejazd jest otwarty, ale gra nie nakłada ograniczenia do 20km/h: na CMK w km 98,500 i przejście dla pieszych przed W-wą Włochami. Dodatkowo ograniczenie do 20km/h powinno obowiązywać jedynie czoło pociągu, a gra każe odbijać całym składem. 1
hyzwar Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 (edited) Ten problem występuje teraz wszędzie --- Edited January 13, 2023 by hyzwar
mateuszpl570 Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 Potwierdzam. Tutorial EU07. Przejazd przed Dąbrową Górniczą Ząbkowice. Ograniczenie do 20kmh. Reszty jeszcze nie widziałem, bo dopiero zaczynam testować 🙂
vitas Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 Jeśli chodzi o tutorial EU07 to problemów jest więcej. 1. 8 km przed Dąbrową Ząbkowicami nie zalicza użycia sygnału dźwiękowego - znak W6a. Wpisałem to w oddzielnym wątku. 2. Niezamknięte rogatki i chwilowe ograniczenie do 20 km/h (niepodane na HUD) - występuje od około 1,8 km km przed Dąbrową Gołonóg i później już do samego końca wszędzie tam, gdzie są rogatki. Za każdym razem otwarte i chwilowe ograniczenie do 20 km/h. 3. Chwilowe ograniczenie prędkości do 20 km/h (niepodane na HUD) Tak samo w Dąbrowie Gołonóg przy peronach. 4. Sygnał zastępczy po wyjeździe z peronów w Dąbrowie Górnej. Na HUD podpowiedź, że będzie 40 km/h a jest 20 km/h. 5. 1,56 km przed Sosnowcem Głównym staje się na czerwonym (B 1/2) i koniec. 1
Maniek1996 Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 3 minuty temu, vitas napisał(a): Jeśli chodzi o tutorial EU07 to problemów jest więcej. 1. 8 km przed Dąbrową Ząbkowicami nie zalicza użycia sygnału dźwiękowego - znak W6a. Wpisałem to w oddzielnym wątku. 2. Niezamknięte rogatki i chwilowe ograniczenie do 20 km/h (niepodane na HUD) - występuje od około 1,8 km km przed Dąbrową Gołonóg i później już do samego końca wszędzie tam, gdzie są rogatki. Za każdym razem otwarte i chwilowe ograniczenie do 20 km/h. 3. Chwilowe ograniczenie prędkości do 20 km/h (niepodane na HUD) Tak samo w Dąbrowie Gołonóg przy peronach. 4. Sygnał zastępczy po wyjeździe z peronów w Dąbrowie Górnej. Na HUD podpowiedź, że będzie 40 km/h a jest 20 km/h. 5. 1,56 km przed Sosnowcem Głównym staje się na czerwonym (B 1/2) i koniec. Z rogatkami i z prędkościami nie tylko na EU07 a też na Pendolino.
SIMRAIL Team Stele Posted January 13, 2023 SIMRAIL Team Posted January 13, 2023 Cytat Sygnał zastępczy po wyjeździe z peronów w Dąbrowie Górnej. Na HUD podpowiedź, że będzie 40 km/h a jest 20 km/h. To chyba kwestia tego, że Sz z założenia jest na 40 ale w tym przypadku to jest traktowane jako pominięcie sygnału stój na SBL i stąd wskakuje 20.
AtapiCl Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 Ad 1, przy W6a nie ma obligatoryjnego obowiązku trąbienia i dobrze, że nie ma punktów za to.
KUBUTECH911_PL Posted January 13, 2023 Author Posted January 13, 2023 9 minut temu, Stele napisał(a): To chyba kwestia tego, że Sz z założenia jest na 40 ale w tym przypadku to jest traktowane jako pominięcie sygnału stój na SBL i stąd wskakuje 20. Sz przy wyjeździe na SBL związany jest z ograniczeniem prędkości do 20 km/h do najbliższego semafora blokadowego wskazującego sygnał zezwalający na jazdę. Wyjazd z Dąbrowy Górniczej na Sz powinien odbywać się z prędkością do 20 km/h, a nie do 40 km/h. Natomiast wjazd na Sz do wspomnianej stacji powinien odbywać się z prędkością do 40 km/h. Dla kontrastu, przy wyjeździe z Zawodzia w stronę Katowic, gdzie mamy blokadę jednodostępową, a sam szlak nie jest zbanalizowany, zarówno wyjazdy jak i wjazdy (także na tory lewe) na Sz odbywają się z prędkością do 40 km/h. 1
vitas Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 38 minut temu, KUBUTECH911_PL napisał(a): Sz przy wyjeździe na SBL związany jest z ograniczeniem prędkości do 20 km/h do najbliższego semafora blokadowego wskazującego sygnał zezwalający na jazdę. Wyjazd z Dąbrowy Górniczej na Sz powinien odbywać się z prędkością do 20 km/h, a nie do 40 km/h. Natomiast wjazd na Sz do wspomnianej stacji powinien odbywać się z prędkością do 40 km/h. Dla kontrastu, przy wyjeździe z Zawodzia w stronę Katowic, gdzie mamy blokadę jednodostępową, a sam szlak nie jest zbanalizowany, zarówno wyjazdy jak i wjazdy (także na tory lewe) na Sz odbywają się z prędkością do 40 km/h. Jeśli te 20 km/h są prawidłowe, to pozostaje do poprawy wyświetlanie na HUD 40km/h oraz instruktaż głosowy (w tutorialu z Elfem jest) mówiący, że Sz pozwala na jazdę do 40 km/h.
vitas Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 57 minut temu, AtapiCl napisał(a): Ad 1, przy W6a nie ma obligatoryjnego obowiązku trąbienia i dobrze, że nie ma punktów za to. W 90% przypadków są punkty, w opisanym wyjątkowo nie. To raczej brak konsekwencji.
AtapiCl Posted January 13, 2023 Posted January 13, 2023 Jeżeli podejść do tematu od strony "czasookresu" odwzorowania linii w symulatorze, czyli stan na 2018 rok, to bym się zgodził. Ale w programie są też wskaźniki, które weszły w życie niedawno i w 2018 roku ich nie było. Więc jeśli tylko układ torowy w ogólnym rozumieniu ma być z 2018 roku, a przepisy obecne - to punkty za trąbienie powinny być tylko przy W6b i tylko tam te wskaźniki powinny być, gdzie zgodnie z rozporządzeniem spełniają warunki prawne. W zasadzie W6a powinno być niewiele.
Recommended Posts