Jump to content

Recommended Posts

Posted

Problem: Ograniczenie prędkości do 20 km/h na każdym przejeździe
Scenariusz: Tutorial 34WE oraz Sędziszów - KWK Staszic
Pojazd: 22WE oraz E6ACTa
Opis: Cześć,

podczas jazdy w scenariuszu Tutorial 34WE, po wyjeździe z Ząbkowic praktycznie każdy przejazd kategorii A lub B jest niezabezpieczony, przez co przy każdym przejeździe wprowadzone jest ograniczenie prędkości do 20 km/h. Co więcej, podczas przejazdu przez przejazdy kategorii C, D itd. także pojawia się ograniczenie prędkości do 20 km/h.

W ramach weryfikacji uruchomiłem też scenariusz z Sędziszowa do KWK Staszic i w tym scenariuszu także wystąpiła ta sama przypadłość.

Materiał video: https://youtu.be/i7gD7RZ4OHY?t=514 | https://youtu.be/i7gD7RZ4OHY?t=2204

 

 

 

SimRail_log_2023-01-13_19-05-46.txt

  • Like 1
  • I agree 1
  • SIMRAIL Team
Posted

Problem występuje również na większości przejazdów w scenariuszu EIP 4500. Namierzyłem też dwa przejazdy, na których ToP świeci na pomarańczowo, przejazd jest otwarty, ale gra nie nakłada ograniczenia do 20km/h: na CMK w km 98,500 i przejście dla pieszych przed W-wą Włochami. Dodatkowo ograniczenie do 20km/h powinno obowiązywać jedynie czoło pociągu, a gra każe odbijać całym składem.

20230113203243_1.jpg

  • I agree 1
Posted

Potwierdzam. Tutorial EU07. Przejazd przed Dąbrową Górniczą Ząbkowice. Ograniczenie do 20kmh. Reszty jeszcze nie widziałem, bo dopiero zaczynam testować 🙂

Posted

Jeśli chodzi o tutorial EU07 to problemów jest więcej.

1. 8 km przed Dąbrową Ząbkowicami nie zalicza użycia sygnału dźwiękowego - znak W6a. Wpisałem to w oddzielnym wątku.

2. Niezamknięte rogatki i chwilowe ograniczenie do 20 km/h (niepodane na HUD) - występuje od około 1,8 km km przed Dąbrową Gołonóg i później już do samego końca wszędzie tam, gdzie są rogatki. Za każdym razem otwarte i chwilowe ograniczenie do 20 km/h.

3. Chwilowe ograniczenie prędkości do 20 km/h (niepodane na HUD) Tak samo w Dąbrowie Gołonóg przy peronach.

4. Sygnał zastępczy po wyjeździe z peronów w Dąbrowie Górnej. Na HUD podpowiedź, że będzie 40 km/h a jest 20 km/h.

5. 1,56 km przed Sosnowcem Głównym staje się na czerwonym (B 1/2) i koniec.

 

  • I agree 1
Posted
3 minuty temu, vitas napisał(a):

Jeśli chodzi o tutorial EU07 to problemów jest więcej.

1. 8 km przed Dąbrową Ząbkowicami nie zalicza użycia sygnału dźwiękowego - znak W6a. Wpisałem to w oddzielnym wątku.

2. Niezamknięte rogatki i chwilowe ograniczenie do 20 km/h (niepodane na HUD) - występuje od około 1,8 km km przed Dąbrową Gołonóg i później już do samego końca wszędzie tam, gdzie są rogatki. Za każdym razem otwarte i chwilowe ograniczenie do 20 km/h.

3. Chwilowe ograniczenie prędkości do 20 km/h (niepodane na HUD) Tak samo w Dąbrowie Gołonóg przy peronach.

4. Sygnał zastępczy po wyjeździe z peronów w Dąbrowie Górnej. Na HUD podpowiedź, że będzie 40 km/h a jest 20 km/h.

5. 1,56 km przed Sosnowcem Głównym staje się na czerwonym (B 1/2) i koniec.

Z rogatkami i z prędkościami nie tylko na EU07 a też na Pendolino.

  • SIMRAIL Team
Posted
Cytat

Sygnał zastępczy po wyjeździe z peronów w Dąbrowie Górnej. Na HUD podpowiedź, że będzie 40 km/h a jest 20 km/h.

To chyba kwestia tego, że Sz z założenia jest na 40 ale w tym przypadku to jest traktowane jako pominięcie sygnału stój na SBL i stąd wskakuje 20.

Posted
9 minut temu, Stele napisał(a):

To chyba kwestia tego, że Sz z założenia jest na 40 ale w tym przypadku to jest traktowane jako pominięcie sygnału stój na SBL i stąd wskakuje 20.

Sz przy wyjeździe na SBL związany jest z ograniczeniem prędkości do 20 km/h do najbliższego semafora blokadowego wskazującego sygnał zezwalający na jazdę.

Wyjazd z Dąbrowy Górniczej na Sz powinien odbywać się z prędkością do 20 km/h, a nie do 40 km/h. Natomiast wjazd na Sz do wspomnianej stacji powinien odbywać się z prędkością do 40 km/h. Dla kontrastu, przy wyjeździe z Zawodzia w stronę Katowic, gdzie mamy blokadę jednodostępową, a sam szlak nie jest zbanalizowany, zarówno wyjazdy jak i wjazdy (także na tory lewe) na Sz odbywają się z prędkością do 40 km/h.

  • I agree 1
Posted
38 minut temu, KUBUTECH911_PL napisał(a):

Sz przy wyjeździe na SBL związany jest z ograniczeniem prędkości do 20 km/h do najbliższego semafora blokadowego wskazującego sygnał zezwalający na jazdę.

Wyjazd z Dąbrowy Górniczej na Sz powinien odbywać się z prędkością do 20 km/h, a nie do 40 km/h. Natomiast wjazd na Sz do wspomnianej stacji powinien odbywać się z prędkością do 40 km/h. Dla kontrastu, przy wyjeździe z Zawodzia w stronę Katowic, gdzie mamy blokadę jednodostępową, a sam szlak nie jest zbanalizowany, zarówno wyjazdy jak i wjazdy (także na tory lewe) na Sz odbywają się z prędkością do 40 km/h.

Jeśli te 20 km/h są prawidłowe, to pozostaje do poprawy wyświetlanie na HUD 40km/h oraz instruktaż głosowy (w tutorialu z Elfem jest) mówiący, że Sz pozwala na jazdę do 40 km/h.

Posted
57 minut temu, AtapiCl napisał(a):

Ad 1, przy W6a nie ma obligatoryjnego obowiązku trąbienia i dobrze, że nie ma punktów za to.

W 90% przypadków są punkty, w opisanym wyjątkowo nie. To raczej brak konsekwencji.

Posted

Jeżeli podejść do tematu od strony "czasookresu" odwzorowania linii w symulatorze, czyli stan na 2018 rok, to bym się zgodził. Ale w programie są też wskaźniki, które weszły w życie niedawno i w 2018 roku ich nie było. Więc jeśli tylko układ torowy w ogólnym rozumieniu ma być z 2018 roku, a przepisy obecne - to punkty za trąbienie powinny być tylko przy W6b i tylko tam te wskaźniki powinny być, gdzie zgodnie z rozporządzeniem spełniają warunki prawne. W zasadzie W6a powinno być niewiele.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy